PIM-løsning gir én felles kilde til produktinformasjon. Du kan outsource produktadministrasjonen til Viis

Med en Product Information Management (PIM-løsning) samler du oppdatert produktinformasjon på ett sted. Du kan outsource hele oppgaven med produktadministrasjon (outsourced product management og product listing optimization) til Viis. Viis er partner med Plytix. Plytix PIM gir ett felles arbeidsverktøy for alle involverte, fungerer opp i mot alle e-handelskanaler og gir deg digitale produktkataloger og produktblader.

Selg mer og kom ut av hengemyra med PIM-løsning

Mange som kommer i gang med netthandel og e-commerce opplever raskt at god, oppdatert produktinformasjon blir det store problemet i hverdagen. Informasjonen kommer fra mange kilder, på ulike språk, er formatert forskjellig og ofte mangelfull. Det kan være en vanskelig kjempejobb å holde orden på alt. 

Med PIM-løsning fra Plytix får du et praktisk verktøy for å komme ut av denne hengemyra og få fart i produktpresentasjoner og salg – direkte eller gjennom forhandlerne dine. Produkt Information Management gir deg ett felles verktøy for innsamling, berikelse, oversettelse og distribusjon til dine egne og andres e-handelskanaler.

Plytix PIM er et samarbeidsverktøy hvor medarbeidere, byrå, tekstforfattere, leverandører og andre kan se og utføre oppgavene sine. Oversikten du får er effektiviserende og viktig. 

 

 

 

 

 

Viis gjør produktadministrasjonen for deg 

Produktadministrasjon krever tekstforfatter, foto/illustrasjoner, IT-kompetanse – kort sagt byråkompetanse som ikke er kjernekompetanse for en produksjons- eller varehandelsbedrift. 

Gjennom Outsourced Product Management tar Viis totalansvar for produktadministrasjon og produktpresentasjon. Vi kan ta totalansvaret eller supplere kompetansen du har på eget hus. Vi kan importere produktinformasjon fra andre kilder inkludert regneark, skrive fra bunnen av, berike, supplere og vedlikeholde. Viis hjelper med oversettelse, fotografering og bildebehandling via et internasjonalt nettverk som bidrar til å holde kostnadene nede.

Verktøyet vårt for dette er Plytix PIM. God forvaltning av produktinformasjon er forutsetningen for salg i regi av selgere, forhandlere og i digitale kanaler. For eksempel kan selgere lettere bryte vaner med å selge det de pleier når de har god produktinformasjon for hånden. Forhandlere kan selge mer med tilgang til god produktinformasjon på salgskontoret og på deres egen nettside.

 

PIM-løsning levert fra norsk kommunikasjonsbyrå
PIM-løsning gir presentasjon i mange ehandels-kanaler av produktinformasjon

Riktig presentasjon av produktinformasjon i ulike e-handelskanaler er avgjørende for salget

Riktig presentasjon i digitale kanaler er flere fagområder i seg selv. Viis lager nettbutikker i WordPress med WooCommerce eller hjelper deg inn i nettbutikkene til samarbeidspartnere. Vi kan også lage handelsplasser som for eksempel flere samarbeidspartnere i en bransje kan gå sammen om.  

E-handel er mer enn nettbutikk. Google Shopping, Facebook Shops og Amazon er eksempler på andre kanaler med produktinformasjonsbehov. Akkurat som du jobber med søkemotoroptimalisering for å få treff på ditt eget nettsted, må du optimalisere produktinformasjonen for å rangere høyt i slike kanaler. Sammen har Plytix og Viis kunnskapen om denne type Product Listing Optimization for å gi synligheten som er avgjørende for å havne i handlekurven.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Priser Product Information Management (PIM-løsning)

Det er ingen ekstra kostnader knyttet til bruk av Plytix PIM når Viis er involvert. Plytix har en grunnleggende kostnad for PIM-systemet og tillegg for kanalpakke “Channels”, produktkatalog “Brand Portals” og produktark “Product Sheets”.

Arbeidet starter med en onboarding-prosess. Etter onboarding vil Viis normalt jobbe innenfor et fast månedsbudsjett med PIM-oppgaver. Størrelsen på månedsbudsjettet vil avhenge av omfanget på arbeidet. Det finner vi ut av sammen. Om du ønsker, kan Product Information Management utgjøre eller inngå i et Viis Markedssjef-mandat.

Du som har erkjent behovet for god forvaltning av produktinformasjon og har hvor mye tid slikt arbeid tar i regneark og andre manuelle systemer, vil se at det er mye å spare ved å outsource dette. Enda viktigere er mulighetene for økt inntjening gjennom enklere eksponering direkte på markedsplasser, hos forhandlere/samarbeidspartnere og digitale kataloger og produktark.