Dette gjør vi for kunder

Til inspirasjon for hva vi kan gjøre for deg.

Kontakt oss for å høre mer

Degree har brukt Viis som innleid markedsmedarbeider. Viis har bidratt med alt en markedsmedarbeider gjør: Strategirådgivning, taktikk, rullerende markedsplan som ligger ute i skyen, mediekontakt, tekster til web, kundecase/reportasjer, CRM og elektroniske nyhetsbrev.

Selskapet brukte Viis for å komplettere egen kompetanse og få noen som dyttet på. Vi har tekstet weben som Degree selv har utviklet. Viis har også bidratt på identitet og fant opp begrepet "nettløsere" som Degree har tatt til seg. 

Netlife Research er kunde hos Viis

Netlife Research er et digitalt byrå med så solid grep på nettsteder og digital kommunikasjon at noen av de aller største og viktigste selskapene og offentlige virksomhetene i Norge er kunder. Rett blikket mot www.netliferesearch.com når du mener stort, digitalt alvor. 

Digitalbyrået er sterkt faglig, har mange medarbeidere som er ved sine meningers mot, arrangerer konferanser som Spenn, Webdagene og Press – har i det hele tatt mange jern i ilden. Strengt talt utgjør det et eldorado for journalister som ser etter gode kilder, temaer og folk med velbegrunnede meninger. 

Byrået er dessuten bra på å komme i media helt av seg selv. Viis supplerer byråets eget arbeid med månedlig mediekontakt på flere saker. Noe av Viis sitt mandat er å få frem sider av virksomheten i medier som også dekker temaer utover det digitale og kommunikasjon. 

Vi jobber i team med gründer og strategirådgiver Jostein Magnussen og i nær kontakt og fri flyt med de som har vektige ting på hjertet. Det handler om å se muligheter, utvikle idéer og holde kontakt med medier. 

I blant tar vi også noen bilder som går ut sammen med pressemeldingene, sånn som bildet til denne referansen.  

Viis skriver bedriftprofiler for Konsulentfirmaet Henrik Meyn. Nå har vi også utviklet nettstedet www.bedriftprofilen.no

Meyn har lagd Bedriftprofilen i 25 år. Han startet med dette før content marketing-begrepet ble oppfunnet.

Christian i Viis har skrevet mye for ham både på norsk og engelsk. For å kunne gjøre det, må du ha evnen til å bedrive stunt-journalistikk: Sette deg inn i en problemstilling raskt og formidle denne slik at kunden kjenner seg igjen og er fornøyd. 

Artiklene går innlimt i Widerøe Perspektiv og SAS Scandinavian Traveller (tidligere Scanorama). 

Viis utvikler nettsteder. Uten at det er veldig viktig, så har vi valgt å satse på publiseringssystemet Joomla. Vi bruker ferdig utviklede maler som har masse funksjonalitet og er responsive, dvs. at de tilpasser seg skjermstørrelse på PC-er og mobile dingser. Vi tilpasser malene til kundene våre og kan også tilføre mer funksjonalitet. 

Siden gjør seg enda bedre dersom du ser på den i et eget vindu

 

GradeFloor leverer gulv- og takelementer med innebygd, sirkulært fall mot sluk. 

Det er nokså genialt. Det går enormt mye tid til spille på å bygge og støpe opp våtromsgulv så vannet skal renne i sluket. Det koster enormt hvert år å utbedre feillagte gulv og skadene fra vann på avveie. 

Dette har ikke vært et stort prosjekt for Viis. Innovasjonsvirksomheter som ennå ikke har hatt de store inntektene må snu på krona. Viis syns like fullt at dette er en veldig relevant referanse å fortelle om. Mange bedrifter har ikke råd til full pakke av byråtjenester. Men, mange bedrifter ønsker seg en samarbeidspartner som har bredde i forhold til markedsføringsvirkemidler, bransjeerfaring, tekst, web, kommunikasjon og slikt – og som kan få mye ut av budsjettene. 

Viis har gått inn, redigert og forbedret webtekster og menystruktur. Fordi Viis også utvikler nettsteder, var det greit for oss å både å redigere tekster direkte på weben og omdisponere strukturen slik at sidene kommuniserer bedre. 

Senere har vi gjort presseutspill og bidratt til å spisse investorprospekt og en enkel brosjyre rettet mot byggevaremarkedet. 

Å skrive reportasjer/blogginnlegg basert på forskningsartikler er ikke uten videre noen enkel oppgave. Viis skriver artikler for International Research Institute of Stavanger (IRIS) med tanke på publisering på forskning.no.

Skal en reportasje bli lest, må den ha en tittel og ingress som fenger. Vi spisser gjerne et tema godt for å gjøre det fristende å lese reportasjen. 

Utfordrende å forenkle forskning

Et forskningsprosjekt belyser et tema langt mer omfattende og nyansert enn det en reportasje kan gjøre. Å lage reportasjer på basis av forskning er derfor i utgangspunktet en vanskelig øvelse.

Forskere flest er dessuten ikke så interessert i å få fremstilt arbeidet sitt på en spisset, tabloidisert eller alt for popularisert måte. De ønsker forskningen fremstilt slik den er beskrevet på best mulig vis; i forskningsrapporten. Fremstillingen i en reportasje kan bli skjev i forhold til forskningsresultatene ved at enkeltelementer som egentlig er sideordnede i forskningen blir fremstilt som hovedfunnene. Media er dessuten tilbøyelige til å gjøre egne konklusjoner eller sette forskningen inn i en sammenheng som forskeren ikke uten videre opplever som riktig. 

Les mer …

I nesten fire år har Viis gjort mediekontakt for Optimera. 

Viis har levert fast et fast antall publiserte pressesaker i måneden. Slik krever stayerevne. Optimera er Norges største byggevarekjede og en fantastisk spennende organisasjon med mange jern i ilden. Viis har jobbet for markedsavdelingen. Som med all annen prejournalistikk, er noen saker åpenbare og andre mer krevende å utvikle. Det har vært enormt spennende å jobbe med Optimera inkludert arbeid med prisbelønt plusshus i Larvik, oppkjøp og nyetableringer, heftige tjenester mot proffmarkedet, logistikk, rekruttering/HR og mye annet av det virksomheten med 2000 medarbeidere har drevet med. 

Optimera har rekruttert egen kompetanse på feltet og også satset på nyhetsrom. Viis er nå leverandør "on demand". 

Lykkelig er den som har egen markedsavdeling – eller kan bruke Viis til det i stedet.

Traveltext gjør det vesentlig lettere å lage og administrere reiseregninger, utleggsregninger og til dels kjørebøker. 

For å gjøre markedsføringsarbeidet lettere for seg selv, har selskapet engasjert Viis. 

For et fast, månedlig budsjett så gjør Viis veldig mange forskjellige ting. Budsjettet rekker ikke til alle mulige saker hver måned, men det gode poenget er at det rekker til veldig mye forskjeliig over tid. Det blir derfor en god helhet ut av det. 

Til nå har Viis samarbeidet om ny web med medarbeidere i Traveltext og nettstedspartneren deres Core20. Det er ikke enkelt å forklare at man gjør reiseregnings-sakene veldig mye lettere enn alle de andre som påstår at de gjør disse sakene lettere. Så vi tråkket til med hovedbudskapet: Vi fyller ut reiseregningen for deg! Stort lettere blir det jo ikke.

Weben er også full av andre tekster fra Viis og en del vi har redigert.

Jarl-Gunnar Lier er daglig leder og primus motor i Traveltext. Han kan grøsselig mye selv om elektroniske kommunikasjonsverktøy. Vi samarbeider nært om å få alt på plass. Viis har opprettet og vedlikeholder Facebook, vedlikeholder LinkedIN, skriver reportasjer, skal sette opp egen Aktuelt-side i et eget publiseringssystem, utarbeide e-nyhetsbrev til eksisterende nettverk og potensielle kunder, jobbe med å optimalisere tekster og nettsted for økt respons ("hotspots"), gjøre presseutspill – alle slike saker som en markedssjefsassistentmedarbeider må kunne. 

Stikk innom her og lik siden deres!

Her er nettstedet deres:

EB Elektro ville løfte profilen sin og Viis hjalp til.

Det gamle nettstedet hadde gjort jobben sin. Da det ble til, hadde noen gjort en god jobb med logo og identitet. Dog hadde tiden løpt fra mange designelementer. 

Kunden var i og for seg klar for ny identitet og logo. Men, vi anbefalte fortsatt bruk av fin logo og profilfarger.

Til weben har vi skrevet profiltekster, utviklet weben fra Joomla-mal og fotografert. Vi har også lagt inn lure saker som backup-løsning. Kunden er flink til å oppdatere og ta backup. 

Siden gjør seg enda bedre dersom du ser på den i et eget vindu