For å være helt ærlig, så blir presseutspill mye bedre med pressebilder.

I blant rykker derfor Viis ut med kameraet. 

Særlig preserende er behovet for pressefotos hos virksomheter som ikke har jobbet så mye med mediekontakt eller har lagt liten vekt på bilder på nettstedet sitt. I oppstarten av nye kundeforhold er det derfor ofte aktuelt med litt knipsing. 

Media er glad i illustrerende bilder. Brystportrett ("passfoto") er kjekt, det, men det er mye artigere med litt liv i bildene. 

Dessuten syns media at det er greit med litt utvikling og variasjon. Det er ikke så morsomt å få oversendt det samme bildet som du har i bildearkivet fra før og som du har fått tilsendt sånn ca. 50.000 ganger allerede. Derfor tar Viis nye bilder en gang i blant. 

Når det er litt action og pressemeldinger skal sendes bredt ut, som for eksempel knyttet til prisen som DragonBox får på dette bildet fra Netlife Research under Webdagene, så er det veldig kjekt fleksibelt for Viis å kunne ta bilder selv. 

Men, vi kjenner vår begrensning. Vi tar gode pressefotos. Andre tar enda bedre bilder. Viis har et godt kontaktnett på dette inkludert Bo Mathisen som tar vilt bra bilder, filmer, timelapse-er etc. Det koster litt, altså, men så er det klasse over sakene.